Wednesday 17 April 2013

100 Soal Jawab Berkaitan B'young - Part 2

21. Mungkinkah saya ketagih jika makan B'Young?

Pastinya tidak mungkin.

22.Perlukah saya berpantang dari memakan makanan yang masam, pedas, mentah atau sejuk semasa makan B'Young?

Ketika makan B'Young anda tidak perlu berpantang dari memakan sebarang jenis makanan, kerana ia tidak mengakibatkan sebarang ketidaksesuaian.

23.Apakah perbezaan B'Young dengan produk vitamin atau mineral yang kini wuiud di pasaran?

B'Young adalah rumusan semulajadi 100% senang diserap oleh badan manusia serta tiada sebarang kesan sampingan. Manakala produk vitamin dan mineral sintetik diperbuat secara kimia, tidak mudah diserap oleh badan manusia, disamping itu, mungkin terdapat kesan sampingan dalam jangka panjang. Selain dari fungsi fisiologi, B'Young juga mengandungi vitamin dan mineral dari sumber asli untuk memastikan penyelenggaran kesihatan anda.

24.Apakah perbezaan B'Young dengan produk-produk kesihatan lain yang kini wuiud di pasaran?

Produk-produk kesihatan lain yang berada di dalam pasaran kini cuma dapat memelihara kesihatan badan, memulihkan organ-organ serta sistern-sistem dalam badan sahaja.

Akan tetapi, B'Young bukan sahaja boleh menyingkirkan toksin dalam badan, menyelaras dan memperkuatkan fungsi badan, tetapi juga memperkuatkan daya keimunan, memulihkan organ-organ, sistem-sistem, demi rnenjadikan setiap sel juga sihat dan muda, seterusnya memperlahankan proses penuaan lalu mengoptimumkan kesihatan, Oleh yang demikian, B'Young adalah produk yang paling eksklusif dan istimewa.

25.Apakah perbezaan B'Young dengan produk kesihatan lain yang dapat memperkuatkan daya keimunan badan?

Penyakit adalah berpunca daripada pelbagai sebab, antaranya genetik, jangkitan, tabiat pemakanan yang kurang sihat, tekanan, cara hidup yang tidak seimbang dan sebagainya. Contohnya,
Hepatitis B adalah disebabkan oleh iangkitan virus luaran, sakit buah pinggang pula adalah disebabkan tabiat pemakanan tidak seimbang pada jangka panjang.

Sistem keimunan cuma boleh mencegah serangan virus dari luaran, kesannya terhadap penyakit yang diakibatkanan oleh toksin dalam badan adalah tidak ketara.

Lagipun jika tungsi penghadaman adalah kurang baik, daya penyerapan terhadap zat-zat makanan juga kurang baik. Oleh sebab itu, produk-roduk kesihatan yang hanya dapat memperkuatkan daya keimunan adalah tidak menyeluruh kesannya. Setiap organ dan setiap sistem dalam badan kita mempunyai fungsi yang bebeza-beza dan adalah saling bergantung.

Kalau salah satu organ atau sistem badan menghadapi masalah, maka ia akan mempengaruhi organ atau sistem badan yang lain, lalu menambah beban kepada organ dan sistem ini sehingga
menimbulkan lebih banyak penyakit.

Rumusan khas B'Young dapat membersihkan toksin yang terkumpul di dalam badan, lalu memperkuatkan tenaga serta daya ketahanan badan, membantu menghilangkan ketegangan fizikal dan mental dan kemudian membaikpulihkan fungsi-fungsi badan.

Oleh itu, B'Young bukan sahaja boleh mempertingkatkan kekuatan keimunan terhadap penyakit, tetapi juga mernastikan setiap organ, setiap sistem, setiap titis darah serta setiap sel dalam badan kita sentiasa muda, sihat dan cergas. Oleh itu, B'Young adalah produk makanan berfungsiyang lain daripada yang lain.
26. Apakah perbezaan B'Young dengan produk lain dipasaran yang mendakwa boleh melambatkan proses Penuaan?

Bila orang jatuh sakit, dia akan mengalami proses penuaan. Tua bermakna orang itu menjadi lebih lemah dan mudah menghidap penyakit. Selain daripada penyakit, ada juga faktor yang menyebabkan proses penuaan. Diantaranya ialah tekanan, kurang tidur,pencemaran alam sekitar, tabiat pemakanan yang tidak seimbang dan sebagainya.

Produk lain di pasaran yang dikatakan boleh melambatkan penuaan hanya melambatkan penuaaan pada kulit, menjadikan anda kelihatan lebih muda, tetapi tidak dapat memudakan aspek dalaman badan anda, oleh ltu tidak dapat benar-benar memelihara kemudaan. B'Young pula berkesan memastikan seseorarg itu muda dari segi dalaman dan juga luaran.

27.Bagaimana B'Young melambatkan proses penuaan?

Dari zaman kanak-kanak, baligh hingga seseorang menjangkau dewasa menjadi tua, semuanya dikawal oleh kelenjar Pineal. Kajian saintis telah membuktikan bahawa kelenjar pineal adalah
“Jam Usia” badan kita. Ketika “Jam Usia” merasa tua, ia akan memberitahu semua organ, sistem-sistem dalam badan untuk berfungsi seperti waktu tua, oleh itu organ-organ dan sistem-sistem menjadi perlahan dan kian lemah. Semakin lemah maka menjadi semakin tua, semakin tua pula semakin lemah begitulah kitarannya.

Para saintis telah membuktikan bahawa ketika paras Melatonin adalah tinggi, “Jam Usia” akan merasa dirinya muda. Sebaliknya, ia akan merasa tua bila paras Melatonin adalah rendah.

Rumusan B'Young membantu badan kita menghasilkan lebih banyak Melatonin untuk menyedarkan semula “Jam Usia” supaya ia merasakan dirinya masih muda walau pun sebenarnya ia sudah tua. Justeru itu, kelenjar Pineal akan menghantar isyarat muda kepada organ-organ, sistem-sistem supaya menjalankan tugas yang harus dibuat ketika waktu muda, dengan ini dapat memperlahankan proses penuaan.

28. Bagaimana B'Young melanjutkan tempoh hayat?

Para saintis telah membuktikan bahawa manusia sepatutnya boleh hidup sampai umur 120 ke atas. Namun begitu, di zaman ini tempoh hayat rnanusia secara purata hanyalah kira-kira 70 tahun.
Di antara faktor-faktor yang m nyebabkankeadaan ini ialah akibat pencemaran serius yang berlaku pada udara, air dan makanan, ditambah pula dengan diet serta gaya hidup yang tidak seimbang,
tekanan mental yang terlalu tinggi, kekurangan tidur dan sebagainya.

Hasilnya, manusia kini lebih cenderung kepada penuaan pra-matang (tua sebelum waktunya) kemerosotan kesihatan, daya keimunan menjadi lemah menyebabkan mudah diserang penyakit. B'Young mempunyai 3 fungsi yang utama iaitu, “Singkir”, “Rehat” dan “Pulih”. Bukan sahaja dapat membersihkan toksin-toksin yang terkumpul dalam kolon, darah dan sel, disamping itu, B'Young juga dapat membantu anda tidur dengan lena sambil memulih serta menyelaras organ-organ dalam badan agar semuanya befungsi dalam keadaan optimum lalu memperkuatkan fungsi badan serta daya keimunan, melambatkan proses penuaan dan membolehkan anda lebih panjang umur dan lebih muda!

29. Apakah itu Melatonin?

Badan manusia perlu mendapatkan Triptofan, salah satu jenis Asid Arnino daripada makanan, setelah bertindakbalas dengan enzim, ia akan berubah menjadi Serotonin, Sementara itu, kelenjar
pineal di bahagian otak akan mengubah Serotonin kepada Melatonin.

Kajian sains telah membuktikan ketika manusia berumur 60 tahun, paras Melatonin hanya tinggal setengah daripada paras Melatonin kemuncak waktu muda, Paras Melatonin pada waktu malam
juga adalah 10 kali lebih tinggi daripada waktu siang.

Melatonin bukan sahaja membolehkan kita untuk tidur dengan lena, banyak atau kurang penghasilannya juga akan mempengaruhi isyarat yang akan dihantar oleh “Jam Tubuh”, lalu mengawal organ-organ dan sistem-sistem lain dalarn badan kita agar berfungsi sama ada seperti waktu muda atau waktu tua. Oleh itu, Melatonin amat penting kepada kesihatan dan tempoh hayat setiap individu.

30.Bagaimana rumusan B'Young membantu dalam penghasilan Melatonin dalam badan?

Badan manusia perlu mendapatkan Triptofan daripada makanan untuk menghasilkan Serotonin. Sementara itu Senotonin memerlukan karbohidrat untuk masuk ke dalam otak, agar kelenjar pineal dapat menukarkannya menjadi Melatonin. Rumusan B'Young boleh membekalkan Triptofan dan karbohidrat yang banyak untuk membantu dalam penghasilan Melatonin dalam badan.

31. Apakah perbezaan di antarra Melatonin sintetik dengan rumusan B'Young?

Meskipun terdapat Melatonin sintetik di pasaran Amerika Syarikat, tetapi ia belum dikaji tentang sama ada terdapat kesan sampingan atau tidak. Menurut nasihat Dr. Russel J. Reiter dan Dr. Jo Robinson, orang yang mengambil Melatonin sintetik akan menghadapi risiko yang tinggi Oleh itu, pakar perubatan hanya menggalakkan orang ramai supaya menyerap Triptofan daripada makanan agar membolehkan proses penghasilan Melatonin dalam badan.

Rumusan B'Young adalah tediri daripada sayur-sayuran dan buah-buahan, adalah 100% semula jadi, maka anda tidak perlulah mengambil Melatonin sintetik yang mempunyai kesan sampingan.

32. Mengapa tidur begitu penting?

Apabila kita sudah masuk tidur selama lebih kurang 2 jam, sistem hormon dalam badan kita mula menjalankan tugasnya yang amat mustahak, iaitu membersih dan memulihkan organ-organ serta
memperkuatkan daya keimunan badan. Jikalau kita kekurangan tidur selama satu atau dua hari, sistem imun akan menjadi lemah, mudah terjangkit selsema atau demam,

Selain daripada itu, luka luaran kita juga akan sembuh dengan cepat ketika kita tidur. Oleh itu, semasa kita sakit, doktor akan menasihatkan kita supaya banyak berehat, tambahan pula banyak ubat mengandungi rumusan yang membantu kita tidur. Oleh yang demikian, tldur yang mencukupi dan berkualiti adalah amat penling
kepada kita.

33.Saya tidur selama 8 jam setiap hari, mengapa perlu makan B'Young?

Ramai orang beranggapan tidur selama lapan jam sehari adalah mencukupi, Namun bagitu, mengapakah ada setengah orang meskipun sudah tidur selama lapan jam, keesokan harinya masih tidak bermaya, penat dan mengantuk?

Berdasarkan kajian pakar, tidur boleh diasingkan kepada dua jenis iaitu tidur yang berkualiti tinggi dan tidur yang berkualiti rendah, Tidur yang berkualiti tinggi bermakna tidur yang betul-betul lena, supaya hormon-homon dalam badan dapat bertindak dengan sepenuhnya. Jikalau kerap terjaga pada waktu malam, tidak banyak masa yang betul-betul lena, atau tidur yang tidak berkualiti.

Oleh itu, tidur berapa lama itu tidak penting, yang lebih penting ialah kualiti tidur. Rumusan 'Malam' B'Young membolehkan badan anda menghasilkan lebih banyak Melatonin agar anda dapat tidur lena bagaikan bayi, dari malam terus sampai pagi.

34.Bagaimana B'Young membantu orang tua dalam aspek tidur serta kesihatan?

Apabila usia meningkat, paras Melatonin akan menurun dan tidak dapat tidur dengan lena kerana paras Melatonin mempunyai hubungan langsung dengan kualiti tidur. Apabila seseorang kekurangan tidur, maka kesihatannya juga terjejas.

Rumusan 'Malam' B'Young dapat membantu badan kita menghasilkan lebih banyak Melatonin, dengan ini dapat membantu orang yang lebih berusia memperolehi tidur yang mencukupi demi menjamin kesihatan badan.

35.B'Young bermanfaat terhadap penyakit apa?
Badan manusia mempunyai daya pemulihan diri, tetapi perlu menyerap zat-zat makanan yang mencukupi demi memperkuatkan daya pemulihan tesebut. B'Young boleh membekalkan khasiat yang kaya keadaan badan, di samping itu, ia juga membantu menyingkirkan toksin dalam badan serta menyelaras, membaikpulih serta memperkuaatkan darah dan sel, organ-organ dan sistem-sistem dalam badan, supaya dapat kembali ke keadaan seperti waktu muda, lalu memperkuatkan daya pemulihan diri. Oleh itu, amatlah bemanfaat kepada kebanyakan penyakit.

36.Dapatkah B'Young mencegah penyakit-penyakit berjangkit?

Seseorang itu diserang penyakit berjangkit kerana daya keimunan adalah lemah. Disebabkan B'Young dapat memperkuatkan sistem imun, maka ia boleh mencegah penyakit-penyakit berjangkit.

37.Adakah B'Young boleh membantu dalam pemulihan dan pencegahan penyakit-penyakit zaman moden seperti tekanan darah tinggi, kencing manis, sakit jantung dan sakit pinggang ?

Punca penyakit-penyakit zaman moden yang utama ialah diet yang tidak seimbang, gaya hidup yang kurang sihat serta pencemaran alam sekitar. Faktor-faktor ini mempunyai pengaruh negative masing-masing dan selalunya berkait rapat antara satu sama lain.

B'Young boleh menyingkirkan kolesterol dalam saluran darah, menyeimbangkan paras kolesterol HDL dan LDL, menyingkir sel-sel rosak dan logam berat dalam darah, juga melancarkan pengaliran darah dan mempercepakan metabolisme serta menyingkirkan toksin yang tekumpul dalam buah pinggang, memulihkan fungsi sistem hormon, memperkuatkan pancreas, menggalakkan penghasilan limfosit dan insulin, oleh itu boleh membantu dalam pemulihan dan pencegahan penyakit-penyakit zaman moden tersebut.

38.Apakah kelebihan B'Young terhadap penyakit kanser?

Rumusan B'Young boleh menolong sintesis Melatonin dalam badan. Kajian sains telah membuktikan bahawa Melatonin boleh meneutralkan radikal bebas dan memperbaiki sel-sel yang telah rosak, dipercayai boleh menolong mencegah dan menghalang sel-sel kanser dari terbentuk atau terus merebak.

39.Apakah kebaikan rumusan B'Young terhadap penyakit anemia?

Unsur-unsur yang terkandung dalam B'Young boleh membaikpulih serta mernperkuat peredaran darah dan jantung, oleh itu amat berfeadah kepada mereka yang rnenghidap penyakit ini.

40.Apakah kebaikan rumusan B'Young terhadap orang yang menghidap penyakit parkinson?

Para pakar perubatan telah mendapati bahawa penambahan Melatonin mempunyai kesan yang baik terhadap Pesakit Parkinson.

No comments:

Post a Comment