Tuesday 5 March 2013

"Gigi ku Sakit"


بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang.....


aduhhhhhh!!!!!!


Saya mulakan entry pertama dalam blog Diari Zhuliana ini dengan satu tajuk yang tak best....'gigi ku sakit'....puncanya semalam waktu lunch saya makan bilis sambal...ntah bilis gred apa ntah yang mereka guna...punyalah liat dan keras...tak pasal-pasal gigi saya jadi sakit....ooooo lepas ni tak mahu dah ambik lauk tu....

Sakit gigi ni..bukan sahaja gigi yang sakit...tapi semua jadi sakit...DERITA...rasa sekarang jugak nak jumpa doktor gigi....TAPI...saya takut....dari kecik saya memang FOBIA dengan doktor gigi...inilah FEAR FACTOR saya...dulu waktu sekolah kan ada klinik pergigian bergerak ke sekolah-sekolah...jadi cikgu akan beri borang untuk ibu bapa tanda tangan bagi membenarkan anak-anak mereka mendapat rawatan pergigian...tapi saya siang-siang dah pangkah kolum tidak membenarkan...sebab saya TAKUT...

Kalau sampai petang ni tak baik juga, saya bertekad malam ni atau esok saya akan jumpa doktor gigi....saya sedang mengumpul keberanian...kekuatan...dan yang sewaktu dengannya...huhuhu..bunyi macam nak pergi berperang aje...andai saya di beri pilihan pergi berperang atau jumpa doktor gigi...rasanya saya lebih rela pergi berperang...ada ke yang macam saya....




No comments:

Post a Comment